Met gepaste bescheidenheid en trots kijkt NS terug op 2017. Naast de goede resultaten was 2017 wederom een jaar van investeren in onze reizigers.
Met de strategie Spoorslags Beter (2016-2019) richt NS zich op onze kernactiviteiten met als doel de prestaties voor de reizigers te verbeteren.
Na het uit dienst nemen van de V250 in 2013 heeft NS afspraken gemaakt over een alternatief HSL-treinaanbod: een mix van hogesnelheidstreinen en Intercity’s.
Ook in 2018 richt NS zich op het zo goed mogelijk presteren op het hoofdrailnet, inclusief de HSL-Zuid, het verder verbeteren van de reis van deur tot deur...
Risicomanagement is het bewust omgaan met onzekerheden die een negatieve invloed kunnen hebben op het realiseren van de strategische doelstellingen.
Het risico is dat NS door sterker stijgende kosten in relatie tot de omzetwikkeling het gewenste rendement niet haalt.
Het risico dat de politiek kiest voor opsplitsing van de HRN-concessie, openbare aanbesteding van (delen van) de HRN-concessie of afsplitsing van NS...
NS bepaalt haar beleidsprioriteiten op basis van materialiteit: een afweging van de belangen van onze stakeholders en de daadwerkelijke impact die NS kan...