Stations van wereldklasse

We bieden op de stations voorzieningen waarmee bezoekers prettig op het station kunnen verblijven en hun tijd optimaal kunnen benutten. De stationsbeleving bepaalt voor 25% het klantoordeel van de reiziger.

Beleving van stations verbeterd

Samen met ProRail en overheden verbouwt en vernieuwt NS Stations veel stations. Daarbij staan de beleving en gemakkelijke transfer centraal. NS Stations biedt bezoekers op de stations diverse voorzieningen, onder andere gebaseerd op hun grootte, zodat ze er prettig kunnen verblijven en hun tijd optimaal kunnen benutten. Met toegankelijk en gastvrij personeel, reisinformatie over het gehele OV, goede bereikbaarheid en een makkelijke overstap op bus, tram, metro en OV-fiets. De beleving op stations is ook voor NS Stations van belang want het bepaalt voor 25% het algehele klantoordeel. In 2017 zette de stijging van het landelijk klantoordeel over stations door: het percentage dat een 7 of meer geeft, steeg van 70% in 2016 naar 73% in 2017. De grote stations (top 47) behaalden in 2017 een score van 77%, de kleine stations noteerden 64%.