Voor NS was 2017 een geslaagd jaar. We behaalden de doelstellingen voor de reiziger in Nederland en zetten daarmee de opwaartse lijn door van 2016. We...
Mensen willen moeiteloos kunnen reizen: snel, veilig, makkelijk en op elk moment. NS wil dit mogelijk maken. Daarbij kijken we verder dan de trein alleen.
Het aantal reizigers groeide in 2017 met 0,8%, onder meer door de aantrekkende economie. Daardoor wordt het steeds drukker in de trein, zeker tijdens het...
NS wil dat iedereen onbelemmerd kan reizen. We werken samen met het ministerie van IenW en belangenorganisaties aan het toegankelijker maken van het reizen...
De drie kernbehoeften van onze reizigers zijn controle, waardering en vrijheid. Die bepalen hoe zij hun treinreis beleven. We willen de beleving van de...
In 2017 waren reizigers op het hoofdrailnet meer tevreden over het reizen per trein dan in 2016. 80% van de reizigers gaf een 7 of hoger, tegenover 77% in 2016.
Reizigers zijn meer tevreden over de gastvrijheid van NS. Onze medewerkers en hun managers besteden hier in de trein en op stations voortdurend aandacht aan.
De Treinbelevingsmonitor monitort jaarlijks onder 24.000 reizigers de waardering over de kwaliteit van de trein en de treinreis en helpt om de...
Reizigers die ons online of via telefoon benaderen vinden de dienstverlening beter dan reizigers die een brief of e-mail sturen. Dit komt doordat online of...