Helaas vinden er incidenten plaats, maar elk incident is er een te veel. NS stimuleert medewerkers om agressie-incidenten altijd te melden. We constateerden...
Het verzuimcijfer voor NS is in 2017 5,7%. Dit is hoger dan in 2016 (5,1%). Het ziekteverzuim bij de hoofdconducteurs is structureel hoog te noemen, mede...
NS heeft een positieve sociaaleconomische impact op de maatschappij door kennis, vaardigheden en talenten van medewerkers te ontwikkelen, door naar duurzame...
NS is een van de grootste werkgevers van Nederland met een sterk werkgeversmerk. Dagelijks maken we met meer dan 21.000 collega’s de deur-tot-deur reis in...
NS werft jaarlijks meer dan 5.000 nieuwe medewerkers, waarvan ruim de helft voor de retail op de stations. In 2017 hebben we 3.779 mbo-vacatures en 1.011...
NS wil een aantrekkelijke werkgever zijn waar iedereen zich thuis voelt. Dat kan door de werkvloer en het management een afspiegeling van de samenleving te...
Om in de toekomst goede operationele en financiële prestaties te garanderen, is er voortdurend ander gedrag en nieuwe kennis noodzakelijk. Veranderen en...
Bij organisatieontwikkelingen met gevolgen voor medewerkers zet NS vroegtijdig in op begeleiding van werk naar werk binnen of buiten NS. Dit doen we om...
Leidinggevenden op cruciale posities binnen NS moeten over executiekracht en verandervermogen beschikken om de prestaties te verbeteren. Een belangrijke rol...