Voor NS was 2017 een geslaagd jaar. We behaalden de doelstellingen voor de reiziger in Nederland en zetten daarmee de opwaartse lijn door van 2016. We...
De drie kernbehoeften van onze reizigers zijn controle, waardering en vrijheid. Die bepalen hoe zij hun treinreis beleven. We willen de beleving van de...
In 2017 waren reizigers op het hoofdrailnet meer tevreden over het reizen per trein dan in 2016. 80% van de reizigers gaf een 7 of hoger, tegenover 77% in 2016.
Reizigers zijn meer tevreden over de gastvrijheid van NS. Onze medewerkers en hun managers besteden hier in de trein en op stations voortdurend aandacht aan.
De Treinbelevingsmonitor monitort jaarlijks onder 24.000 reizigers de waardering over de kwaliteit van de trein en de treinreis en helpt om de...
Reizigers die ons online of via telefoon benaderen vinden de dienstverlening beter dan reizigers die een brief of e-mail sturen. Dit komt doordat online of...
Reizigers waarderen het als ze snel en gemakkelijk voor hun reis kunnen betalen. Hiervoor voerden we diverse verbeteringen door. Zo hebben we onder de naam...
Uit klantonderzoek blijkt dat reizigers vinden dat ze hun reistijd afgelopen jaar beter en aangenamer konden besteden dan in 2016. We hebben onder meer de...
Het veiligheidsgevoel van reizigers op stations en in de trein is in 2017 gestegen. 88% geeft een 7 of hoger, tegenover 87% in 2016. Afgelopen jaar hebben...