Gastvrijheid op het station en in de trein

Klantoordeel

Realisatie 2017

Realisatie 2016

Aanspreekbaarheid NS-personeel in de trein

82%

77%

Vriendelijkheid NS-personeel in de trein

91%

91%

Aanspreekbaarheid servicepersoneel op vertrekstation

84%

80%

Hulpvaardigheid servicepersoneel perron/hal

81%

79%

Vriendelijkheid servicepersoneel vertrekstation

83%

82%

Reizigers zijn meer tevreden over de gastvrijheid van NS. Onze medewerkers en hun managers besteden hier in de trein en op stations voortdurend aandacht aan. In 2017 organiseerden we onder meer gastvrijheidsworkshops en zetten we gastvrijheidsambassadeurs in die ervaringen uitwisselen, zoals bij de omroep in de trein en informatieverschaffing bij ontregelingen.

Genderneutrale omroep

NS vindt het van belang dat iedereen zich welkom voelt. Daarom hebben we er met ingang van de dienstregeling 2018 voor gekozen om reizigers voortaan bij voorkeur aan te spreken met ‘beste reizigers’ in plaats van ‘dames en heren’ in omroep en in correspondentie.